Digitale leermiddelen
Een stappenplan voor het oplossen van problemen met digitale leermiddelen vind je hieronder:
Stappenplan
- Staat de tijd op je laptop goed?
- Heb je een adblocker aanstaan?
- Heb je een vpn aanstaan?
- Controleer of er storingen zijn bij Som https://som.today/status/ of bij de uitgevers. Naar storingen bij de uitgevers.
- Neem contact op met je docent. Via chat in teams of via email. Ziet de docent jou wel in de digitale klas? Zo ja. Kijk dan bij de probleemoplosser hieronder. Zo nee. Heb je je bij de juiste klas aangemeld op de site van de uitgever? Pas je klas dan aan bij instellingen. heb je hier hulp bij nodig vraag die aan een medeleerling of je docent. Of kom naar 1.04.
- Zie je niet het juiste boek, klik dan op instellingen en pas je voorkeuren aan.
- Zie je niet de juiste klas, controleer of je bij instellingen wel de juiste school hebt gekozen.
Heb je andere problemen?
Probleemoplosser digitale leermiddelen
1. Start een incognitovenster in Google Chrome: Control +Shift + N : in Firefox: Control +Shift + P
2. Verwijder de Cookies uit de browser. Sluit de browser af en start deze op nieuw.
3. Probeer een andere browser.
4. Update Windows > Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Naar updates zoeken
5. Start je computer opnieuw op > Start > opnieuw opstarten
6. Open het leermiddel in een nieuw tabblad ( klik hiervoor met de rechtermuisknop op de link (werkt soms))
7. Als je op een telefoon of tablet werkt probeer dan een laptop of vaste computer.
Nog geen oplossing? Stuur dan een e-mail of een bericht via teams naar Mevr.Kuijk s.kuijk@hethooghuis.nl waarin je het probleem uitlegt.
Vermeld je leerlingnummer, je telefoonnummer, je klantnummer bij Iddink, met welk device of devices je de problemen ondervindt en met welk besturingssysteem je werkt. Fijn als je noteert wat je al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Stuur, indien mogelijk, een printscreen van de foutmelding mee. (Knopje printscreen op het toetsenbord en dan plakken in je bericht.